П`ятниця
29.03.2024
16:33
Ви увійшли як Гість
Група "Гості"Вітаю Вас Гість
RSS
 
ПРИЛУЦЬКИЙ ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 10
(ЛІЦЕЙ №10)
ПРИЛУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Головна Мій профіль Реєстрація ВихідВхід
Промисловість України: загальна характеристика »
Меню сайту

МОН України

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Урок 1. Промисловість України: загальна характеристика

     Навчально-виховні завдання: формувати поняття „промисловість”; обґрунтувати значення промисловості України; розвивати уміння характеризувати зміни в галузевій структурі промисловості на сучасному етапі; з’ясувати проблеми розвитку промисловості та визначити шляхи підвищення економічної ефективності національної промисловості, конкурентоспроможності її продукції;  розвивати критичне мислення; сприяти профорієнтаційному вихованню. 
    Обладнання: економічна карта України, підручники „Географія”, 9 кл., Й. Гілецький, атласи, презентація теми уроку, комп’ютер, мультимедійний проектор.
   Урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент. Дається установка на дослідницько-пошуковий характер роботи на уроці, учні розміщуються в класі по визначених групах. (2 хв.) 
ІІ. Актуалізація опорних знань. Учитель пропонує творчим групам дати характеристику складових економічного потенціалу України, з’ясувати відмінність між ВВП та ВНП, пояснити суть сталого розвитку, визначити роль галузей виробничої сфери у задоволенні потреб суспільства. (5 хв.)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Проводиться експрес-опитування учнів про місце роботи їх батьків, виявляється, що певна  частина працює на промислових підприємствах. З’ясовуємо, яку продукцію виробляють ці підприємства та яке значення вона має. Підходимо до висновку про необхідність розвитку промисловості в Україні та важливу роль знань для розуміння галузевої, територіальної структури промисловості, проблем та перспектив розвитку даної галузі. Оголошується тема та мета уроку, завдання, які потрібно виконати в ході вивчення теми. (2 хв.)
ІV. Вивчення нового матеріалу.  (20 хв.)Оголошується тема та мета уроку, завдання, які потрібно виконати в ході вивчення теми.
Клас поділений на 5 творчих груп, кожна з яких отримує  інструкційну карту, де вказані завдання, які потрібно виконати в ході підготовчої роботи на уроці,  працює над ними, використовуючи текст підручника, карти атласу, статистичні дані, краєзнавчий матеріал. Вчитель консультує учнів. Після підготовчого періоду представники груп повідомляють основні положення свого дослідження. Під час виступу представників творчих груп на мультимедійній дошці  демонструється основна інформація. 
 1 група. Лінгвісти. Робота із словником ( ст.251 – 260) і текстом підручника (§ 12). Для вивчення теми „Промисловість” треба знати такі терміни: промисловість, галузева і територіальна структура промисловості, засоби виробництва, предмети народного споживання, галузі групи „А” та групи „Б”, реструктуризація, фактори розміщення промисловості: природні, техніко-економічні, демографічно-соціальні. 
2 група. Історики. Екскурс в історію. Учні готують інформацію про розвиток промисловості України протягом ХVІІІ – ХХ століть: мануфактурне виробництво, першу промислову революцію (промисловий переворот), машинне виробництво, розвиток металургії, освоєння запасів кам’яного вугілля, нафти, природного газу, науково-технічну революцію. 
3 група. Статистики. Аналіз статистичних даних розвитку промисловості. Учні аналізують статистичні дані таблиці 5 (ст. 86) і таблиці 6 (ст. 87) підручника, роблять висновки про зміну рівня промислового виробництва України протягом 1991 – 2012 років, пояснюють причини змін. 
4 група. Економіко-географи. Визначення особливостей  територіальної структури промисловості України. 
Учні визначають та пояснюють особливості елементів територіальної структури: промисловий пункт, промисловий центр, промисловий вузол, промисловий район, промислова агломерація. Особлива увага приділяється аналізу карти промисловості (використовується електронний атлас України), виділяються головні промислові райони України  (Донецький, Придніпровський, Передкарпатський) і промислові агломерації (Київська, Харківська, Одеська). 
5 група. Аналітики. З’ясування проблем та перспектив розвитку промисловості України. Учні виявляють проблеми недостатнього розвитку галузей промисловості, які виробляють предмети народного споживання, нерівномірність розміщення підприємств по території України, необхідність зміни технологічних процесів, перехід на ресурсозберігаючі технології. 
6 група. Краєзнавці. Характеризують промисловість міста Прилуки, її галузеву та територіальну структуру. 
Учні характеризують галузевий склад та територіальну організацію промисловості рідного міста, з’ясовують її проблеми та визначають перспективи розвитку.
 Вчитель підводить підсумки роботи творчих груп та виставляє оцінки за виконану роботу. 
V. Осмислення нових знань, умінь. Виконання практичної роботи 5. Складання схеми галузевої структури промисловості України. (5 хв.)
VІ. Закріплення, систематизація та узагальнення. Представники груп виділяють головні положення тих питань, які вони опрацювали. (5 хв.) 
VП Контрольно-коригувальний етап. (4 хв.) Вчитель проводить експрес-опитування учнів для з’ясування рівня засвоєння знань.
Яку роль виконує промисловість у господарстві?
Які позитивні зміни відбулися у промисловості України останніми роками?
Які основні елементи територіальної структури промисловості?
Які промислові підприємства працюють у рідному місті, яку продукцію вони виробляють та яке значення мають?
VIII. Підсумки уроку. (1 хв.)
IX. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання. (1 хв.) Вивчити тему „Промисловість України. Загальна характеристика.” Опереджаючі завдання: характеристика паливних баз України.
Вхід на сайт

Гаряча лінія
Національна гаряча лінія

Випадкове фото

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Пошук

Архів записів

Block title
Block content

Педагогічна преса

Погода