Вівторок
18.06.2019
06:29
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ст. № 10
Головна Реєстрація Вхід
Хімічна промисловість 9 клас »
Меню сайту

МОН України

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Урок 3. Хімічна промисловість України
Урок - дослідження

Проблемне питання: в чому протиріччя хімічної промисловості та якими шляхами їй розвиватися в Україні?
Навчально-виховні завдання :
з'ясувати значення хімічної промисловості та її галузеву структуру;
дати характеристику сировинної бази хімічної промисловості;
встановити та пояснити принципи розміщення підгалузей;
виявити основні центри та райони хімічної промисловості;
навести приклади негативного впливу підприємств галузі на довкілля на основі аналізу статистичної інформації;
виявити проблеми та накреслити шляхи розвитку і розміщення хімічної промисловості;
розвивати уміння   аналізувати статистичну інформацію, інтелектуальну активність;
вчити читати карту хімічної промисловості;
сприяти екологічному вихованню та профорієнтації.
Обладнання: карта хімічної промисловості України, атласи, зразки корисних   копалин, електронний атлас України, проектор, мультимедійна дошка     
Тип уроку:      урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація класу для дослідження, постановка мети, формулювання проблемного питання, мотивація пізнавальної діяльності учнів. (1 хв.)
ІІ. Підготовка до сприйняття матеріалу. (5 хв.) Вчитель проводить «географічний марафон» : пояснити значення термінів «спеціалізація», «концентрація», «кооперування», «комбінування»; назвати галузі важкої промисловості.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, завдань. (5 хв.) Вступне слово вчителя, запрошення до активної співпраці:  пропозиція провести економіко-географічне дослідження хімічної промисловості України, в ході якого з'ясувати:
значення галузі;
галузеву структуру хімічної промисловості;
природно-сировинну базу та використання відходів інших галузей;
принципи розміщення підгалузей;
основні райони та центри хімічної промисловості;
вплив підприємств галузі на довкілля;
проблеми та перспективи розвитку хімічної промисловості.
У дослідженні беруть участь: історики, геологи, економіко-географи, економісти, фармацевти, екологи, краєзнавці, комісія з надзвичайних ситуацій, присутні кореспонденти місцевих газет.
Спостерігає за дослідженням рейтингова комісія, завданням якої є фіксація участі кожного у дослідженні та оцінка результатів дослідження, та іноземна делегація, яка хоче ознайомитися зі станом розвитку хімічної промисловості України та з'ясувати доцільність інвестицій у дану галузь і можливість закупівлі в Україні певних видів продукції хімічної промисловості.
В ході дослідження використовуємо карту хімічної промисловості, текст підручника, статистичні матеріали, додаткову інформацію.
IV.  Вивчення нового матеріалу. 
Дослідження хімічної промисловості України. (15 хв.) 
Вчитель пропонує учням відповісти на наступні питання:
1. Яка продукція хімічної промисловості широко використовується у повсякденному житті? (Робота з текстом підручника).
2. З'ясувати, які галузі входять до складу хімічної промисловості? (Робота з атласом).
В ході дослідження створюється „ квітка хімічної промисловості".
Першу пелюстку створюють геологи, вони характеризують сировинну базу хімічної промисловості. Однією з особливостей хімічної промисловості є використання нею широкої сировинної бази: корисних копалин, таких яких сірка, кухонна та калійна солі, фосфорити, апатити, нафта, природний газ, кам'яне вугілля, відходів чорної металургії, коксохімічної та лісової промисловості. Демонструються зразки корисних копалин. Називаються родовища хімічної сировини України та своєї місцевості.
Другу пелюстку „квітки" створюють технологи. Вони характеризують виробництва основної хімії. Заповнюється таблиця.
Третю пелюстку „квітки" створює друга група технологів. Вони характеризують хімію полімерів, яка виробляє хімічні волокна, синтетичні смоли, пластмаси, каучук. Центрами даної галузі є : Київ, Сокаль, Житомир, Чернігів, Черкаси (хімічні волокна); Донецьк, Прилуки, Запоріжжя, Луцьк (синтетичні смоли і пластмаси).
Четверту пелюстку „квітки" створюють економіко-географи. Вони з'ясовують географію галузей лакофарбової промисловості. За картою простежуються особливості розміщення підприємств галузі. її центрами є: Дніпропетровськ, Львів, Одеса, Київ, Рубіжне, Ніжин, Суми, Дніпродзержинськ.
П'яту пелюстку „квітки хімічної промисловості" створюють нафтохіміки.
За картою визначаються    центри даної галузі: Кременчук, Лисичанськ, Херсон, Одеса, Надвірна, Дрогобич.  
Учитель: нині, коли здоров'я нашої нації викликає велику турботу, надзвичайно важливим є розвиток хіміко-фармацевтичної промисловості. Слово мають фармацевти.
Створюється   шоста пелюстка „квітки".   Фармацевти визначають
центри хіміко-фармацевтичної   промисловості.
Учитель: унаслідок спільної діяльності створена „квітка хімічної промисловості", але не закінчене наше дослідження. Хімічна промисловість представлена великою кількістю підприємств, які розміщені в різних містах України. Які ж принципи розміщення підприємств хімічної промисловості? Слово мають економіко-географи.
V. Осмислення нових знань. (5 хв.) Економіко-географи встановлюють фактори розміщення підприємств хімічної промисловості:
сировинний;
паливно-енергетичний;
водний;
трудоресурсний;
споживчо-збутовий;
екологічний.
За картою визначаються основні райони розвитку хімічної промисловості: Донбас, Придніпров'я, Прикарпаття.
VI. Закріплення, систематизація та узагальнення знань. (7 хв.). До дискусії запрошуються екологи. Вони аналізують статистичну
інформацію про викиди шкідливих речовин у містах, які є центрами хімічної
промисловості.    
Учитель.   В ході дослідження виявлена та проаналізована об'ємна і змістовна інформація. Зрозуміло, наскільки важливою є різноманітна продукція хімічної промисловості. Але є великі протиріччя у розвитку даної галузі. Україна має велику кількість підприємств хімічної промисловості, не всі вони працюють на повну потужність. Підприємства є екологічно небезпечними. Який же вихід з даної ситуації?
Учні спільно шукають шляхи розвитку галузі та розв'язання проблем:     
 - технічне переоснащення підприємств;
 - впровадження нових технологій з метою якнайповнішої екологізації виробництва;
 - виведення окремих підприємств за межі населених пунктів;
 - інші заходи.
Інформація краєзнавців про місцеві підприємства хімічної промисловості.
Інформування рейтингової комісії про участь учнів у дослідженні хімічної промисловості, виставлення оцінок.
Інтерв'ю кореспондентів   про враження учнів від отриманих результатів дослідження хімічної промисловості України.
VII.    Контрольно-коригувальний етап. (5 хв.) Діагностичне  тестування.
VIII. Підсумки уроку. (1 хв.)
IX. Інструктаж щодо виконання домашнього завдання. (1 хв.)
Вивчити географію галузей хімічної промисловості. Творчі завдання (реферати, кросворди, схеми).

Вхід на сайт

Гаряча лінія
Національна гаряча лінія

Випадкове фото

Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Пошук

Архів записів

Block title
Block content

Педагогічна преса

Погода