Понеділок
26.08.2019
13:16
Вітаю Вас Гість
RSS
 
Прилуцька ЗОШ І-ІІІ ст. № 10
Головна Реєстрація Вхід
Паливна промисловість 9 клас »
Меню сайту

МОН України

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0


Урок 2. Паливна промисловість України 
(Інтегрований урок географії та хімії)

     Навчально-виховні завдання: визначити склад паливно енергетичного комплексу, охарактеризувати особливості розвитку і розміщення галузей паливної промисловості, оцінити значення галузі в господарстві України, проаналізувати статистичні дані розвитку паливної промисловості; виявити проблеми розвитку даної галузі та шляхи їх розв’язання; розвивати навички роботи з контурною картою; сприяти екологічному вихованню та профорієнтації.   
 Обладнання: економічна карта України, підручники „Географія”, 9 кл., Й. Гілецький, атласи, презентація теми уроку, комп’ютер, мультимедійний проектор, краєзнавчі матеріали про розвиток нафтогазової промисловості.
Тип уроку – комбінований. 
                                          
Хід уроку

І. Організаційний момент. (1 хв.) Перевіряється готовність класу до роботи на уроці, дається установка на продуктивну навчальну діяльність.
ІІ. Актуалізація опорних знань. (5 хв.) Проводиться експрес-контроль засвоєння попередньої теми: 
яку роль виконує промисловість у господарстві?
які зміни відбулися в промисловості України останніми роками?
назвіть провідні галузі промисловості України.
назвіть одиниці територіальної структури промисловості.
чому сировинний фактор відіграє важливу роль у розміщенні промислових підприємств?
які види паливних корисних копалин ви знаєте?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)  Учитель демонструє зразки корисних копалин: нафту, привезену з Леляківського та Малодівицького родовищ, кам’яне і буре вугілля, торф з колекції корисних копалин. Оголошується тема та мета уроку.
ІV. Вступні вправи. (5 хв.) Проводиться фронтальна робота класу за такою схемою: 
Здійснюється екскурс в історію освоєння паливних корисних копалин. 
Визначаються за картою корисних копалин райони  видобутку кам’яного і бурого вугілля, нафти і природного газу. (Використовуються електронний атлас).
Характеризується розвиток нафтогазової промисловості рідного краю
V. Пробні та тренувальні вправи. (20 хв.)
Вчитель хімії характеризує властивості вугілля 
.Підготовлені учні дають характеристику Донецького і Львівсько-Волинського кам’яновугільних басейнів: величину покладів, умови залягання, якість вугілля.
На контурній карті учні починають виконувати практичну роботу 6. Позначення основних районів вугле-, газо- і нафтовидобутку. 
Підготовлені учні дають характеристику нафтогазоносних провінцій: Карпатської, Причорноморсько–Кримської, Дніпровсько-Донецької. При характеристиці Дніпровсько-Донецької провінції використовується краєзнавчий матеріал. Звертається увага на способи видобутку нафти: фонтанний та насосний.
Вчитель хімії характеризує властивості нафти і природного газу.
На контурній карті учні позначають найбільші родовища нафти і природного газу (продовження практичної роботи №6).
Оголошується проблемне питання: які проблеми мають галузі паливної промисловості та які шляхи їх вирішення? Учні разом шукають відповідь на ці питання. 
VI. Творчі вправи. Складається програма розвитку паливної промисловості України на наступні 10 років. (3 хв.)
VII. Закріплення знань. (7 хв.) Проводиться „географічний крос”:
Назвати і показати на карті кам’яновугільні басейни і нафтогазовидобувні провінції.
Як гірничо-геологічні умови видобутку кам’яного вугілля впливають на його собівартість?
Які проблеми існують у шахтарському Донбасі? 
Як вирішуються екологічні проблеми нафтогазової промисловості у нашій місцевості?

VІІІ. Підсумки уроку. (1 хв.) 
IX. Домашнє завдання.(1 хв.) Опрацювати §13 підручника, на контурній карті позначити нафто- і газопроводи.
Вхід на сайт

Гаряча лінія
Національна гаряча лінія

Випадкове фото

Календар
«  Серпень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Пошук

Архів записів

Block title
Block content

Педагогічна преса

Погода